06 August 2007

Dua Tahun kini

6 ogos 2005.. Hari abang luahkan isi hati abang.. untuk jadikan rin teman hidup abang.. Abang berjanji untuk setia bersama rin selama-lamanya.... Terlalu banyak sumpah setia kita demi cinta dan sayang kita. Bahagia rin dicintai dan disayangi.. bahagia rin abang berada disisi.. Sayangnya diwaktu itu, kita tidak sedar.. Masa yang kita ada hanyalah seketika..

Hari ini, genap 2 tahun waktu itu berlalu.. rin bakal melaluinya dengan sayu dihati. Tak tertahan berdiri sendiri tanpa abang disisi. Tak sanggup untuk menyusuri laluan kita yang selama ini diiringi senyum riang tanpa henti.. Abang, rin sayang abang sangat-sangat.. Rin rindu abang.. Pastinya sukar untuk rin lupakan kata-kata itu..
Hari ini, rin cuti untuk ziarahi pusara abang.. kali ini sendiri lagi.. rin sedar ini adalah satu kesalahan.. namun, hati tak dapat memungkiri.. kaki terus melangkah pergi.. menziarahi abang yang telah bersemadi..
Teringat rin pada janji setia kita.. tak dapat rin mungkirinya... Rin rindu abang sangat.. Rin rindu suara abang.. renungan mata abang yang bersinar.. hanya rin yang tau semua tu.. renungan mata abang istimewa... rin tau abang sayang rin sangat.. Biar berapa tahun lagi rin hidup dibumi Allah ini, pastinya rin tak akan lupa cinta dan kasih sayang kita berdua.. Cinta ini akan kekal hingga akhir hayat rin.. InsyaAllah.. semoga Allah mengampuni kita..
Sebentar lagi rin akan ke singapura. selepas ke pusara, dengan berbekalkan hati yang tabah, cekal dan tekad, rin akan melangkah kaki ke dunia cinta kita.. Dengan berteman kan kak awe, rin akan gagahkan diri untuk kesana.. rindu rin pada tempat-tempat kenangan kita.. Rindu rin pada Masa kita bersama... menyaksikan indahnya keindahan alam ciptaan Allah.. Nyamannya suasana..
Abang, pastinya Doa Rin tak akan lekang dari bibir ini memohon ampunan Allah untuk orang teramat rin cintai.. Semakin hari hati semakin dalam menghargai pertemuan dan perpisahan kita.. Semoga Allah memberkhati umur abang sepanjang hayat abang di bumi Allah ini.. Semoga dikalangan orang-orang beriman dan bertaqwa abang ditempatkan.. InsyaAllah.


Ya Allah, Ya Tuhan... Tunjukkan aku jalan Mu.

0 comments: