03 December 2007

Gusar

Hari demi hari sepanjang cuti kali ni, rutin seharian rin semakin tawar dengan rencah kehidupan yang adakalanya terasa pahit. Bukan mengeluh atau mempertikaikan segala Ketentuan-Nya. Tetapi menyesali diri sendiri kerana masih lagi tidak mencapai ketenangan diri. Masih mencari-cari. Sedangkan diri sendiri ini tidak pasti akan apa yang dicari. Hanya yang pasti. Diri ini mencari dan menanti Jawapan. Jawapan dari Allah. Tuhan Maha Esa. Aku bermohon hanya kepada Mu. Segala Puji Bagi Mu Ya Allah......

'Ya Tuhanku, aku ingin sentiasa Mencari-Mu Ya Allah. Aku menanti Petunjuk dari Mu. Aku menunggu Cahaya Sinar Illahi Mu. Aku berpegang erat dengan Janji Mu. Janji Mu Yang Maha Adil lagi Maha Agung.. Anugerah Mu. Keberkatan dan Keredhaan Mu Yang Maha Besar dan luas tanpa sempadan malah tidak bertepi... Engkau Maha Mengetahui. Engkau Maha Melihat. dan Engkau Maha Mendengar. Hamba Mu ini bukan mengeluh kesah tetapi Merayu dan Merintih pada Mu Ya Illahi.

Aku Mohon Petunjuk Mu. Jalan yang mana harus aku pilih Ya Allah. Harus bagaimana aku menjalani hidup ini. Harus bagaimana. Aku berserah..

Hidup dan matiku hanya Untuk Mu. Hanya kerana Mu. '

Mentari yang sering pergi dan kemudian kembali lagi..



Ya Allah, Ya Tuhan... Tunjukkan aku Jalan Mu.
Jalan yang penuh Keredhaan Mu.

0 comments: