16 February 2008

Pagi yang panjang

Bismillaah..

Segala Puji Bagi Allah S.W.T, Selawat dan salam ke atas Nabi junjungan, Nabi Muhammad S.A.W tercinta serta kepada seluruh keluarga dan Sahabat-sahabatnya.

Pagi itu indah. Terasa benar akan kesegaran diri bila selesai bersujud pada Allah. Lebih-lebih lagi apabila kita melakukannya di waktu dimana semua orang sekeliling nyenyak tidur diulit mimpi. Subhana Allah. Maha Suci Allah.

Nampaknya tambah lagi sehari kisah hidup Rindu didalam hari-harian hidupnya di muka bumi Allah s.w.t ini. Alhamdulillah..

Ya, Syukur kepada Allah s.w.t. kerana memberi nafas kepada kita untuk menempuhi satu lagi hari yang tidak pernah akan kita ulangi. Satu hari akan tiba, dan satu hari lagi akan meninggalkan kita. Semoga kita akan melakukan yang terbaik hanya kerana Allah. Insya Allah..

Sebagai permulaan pagi yang indah ini, saya berkesempatan untuk menjenguk ke laman web Harun Yahya, An Invitation To The Truth. ( http://harunyahya.com/ ).

Hebat penulisannya. Terdapat banyak ilmu yang boleh kita perolehi dari pengetahuannya. Ia satu pengkajian sains, sungguh menarik. lebih menarik lagi setiap penulisannya di kukuhkan lagi dengan bukti dari Al-Quran dan Hadis, yang merupakan satu pendekatan yang tepat. Antara yang menarik didalamnya:












Semoga hari-harian saya, kita semua dipenuhi dengan Ilmu-ilmu yang bermanfaat untuk dunia dan Akhirat. Hidup Berilmu!

Insya Allah.




Ya Allah, Ya Tuhanku... Tunjukkan aku jalan Mu.




0 comments: