29 May 2008

Merindu Kepastian

Andai kau menjadi pelangi
Biar ku jadi awannya
Agar kita selalu bersama
Andai kau menjadi sang duyung
Biar ku jadi karangnya
Agar kita sentiasa bersua
Andai kau menjadi merpati
Biar ku menjadi sang bayu
Agar kita sering bertemu
Andai kau menjadi puisi
Biar ku jadi melodi
Bersama kita menyanyi
Andai ku menjadi rembulan
Sudikah kau menjadi kejora
Hingga pagi nanti
Andai esok aku menjadi tanah
Sudikah engkau menjadi bunga
Menghiasi dadaku

..........Merindu Kepastian by Art Fazil


Rindu lagi.. rindu lagi.. rindu lagi..

Beberapa hari yang lalu, saya bermimpi orang yang saya rindui, hadir. Sehingga saat ini juga saya dapat merasai kehadirannya.

Di dalam mimpi itu, saya bertemu dengannya, saya sambut hadirnya dia dengan hati yang sayu, dada yang begitu sebak. Kerana saya tahu dia hadir hanya buat seketika, kemudian pergi lagi, tinggalkan diri ini sendiri. Di waktu pertemuan itu, saya mencium pipinya. Saya begitu sebak. Dia hanya tersenyum. Saya pasti kerana sering kali saya bermimpi perkara yang sama. Dia hadir dan dia pergi, saya pula amat mengerti dan sepi sendiri.

Mimpi yang sama berulang pada setiap saat saya benar-benar rindukan dia dan yang paling istimewanya, emak juga akan bermimpi bertemu dengannya pada waktu yang lebih kurang sama. Tetapi, kami tidak saling bercerita sehingga pada satu saat secara tak sengaja kami bertukar cerita akhirnya. Emak mimpi dia, saya juga. Ini benar-benar menyakinkan saya, dia benar-benar hadir. Hadir untuk bertemu saya. Walau hanya dalam mimpi. WaAllahualam.
"Hanya Allah yang Maha Mengetahui. Ampuni segala dosa-dosanya Ya Allah. Tempatkan dia di kalangan orang-orang yang beriman dan bertaqwa. Di Syurga Mu. Sampaikan salam rinduku untuknya, Ya Allah."


Sayang dan rindu awak..;)


Ya Allah Ya Tuhan, Tunjukkan aku Jalan Mu...